Az Eszterházy Károly Egyetem hallgatói portálja

BelTér

Az EKF-es lány az Év Utazójaként bejárta Magyarországot

Bakondi Ágnes | 2014. november 09. 11:58:23 | Utolsó frissítés: 3 éve
A Magyar Turizmus Zrt., a Travelo és az Index által meghirdetett pályázaton Dobos Judit, főiskolánk anglisztika-kommunikáció szakos hallgatója bizonyult a legjobbnak, ő lett az Év Utazója. Élményeiről a Paletta Online-nak is beszámolt.

Dobos Judit mindig is szeretett utazni, ezért nem is volt kérdés, hogy azonnal jelentkezik a Magyar Turizmus Zrt., a Travelo és az Index által meghirdetett Év Utazója pályázatra. „Mindig azt terveztem, hogy diploma után veszek egy lakókocsit és csak utazni fogok” – kezdte élménybeszámolóját Judit. „Az persze más kérdés, hogy ezt mennyire tudom majd megvalósítani. A mostani utam során amúgy nagyon megkedveltem a blogolást, ezért a kommunikáció és média szakkal is szeretnék kicsit komolyabban foglalkozni. Jó lenne akár az újságírásba is belekóstolni egy kicsit” – mondta. De hogyan is kezdődött a tíz hétig tartó kaland az EKF anglisztika és kommunikáció szakos hallgatójának?

Fesztiválozás, ejtőernyős tandemugrás és vitorlázó repülés

„A kizárólag belföldre irányuló projektet a Magyar Turizmus Zrt., a Travelo és az Index hirdette meg. Magyarország kilenc turisztikai régióját járhattam be, és a pályázat főleg az Y-generációt célozta meg, hiszen olyan közösségi csatornákon kellett posztolnom, mint például a Facebook, az Instagram, a Foursquare. Ez általában úgy nézett ki, hogy amint megérkeztünk valahová, egyből ment a fotózás, selfie-zés, becsekkolás. Ezeket azonnal töltöttem is fel Facebook-ra, Instagram-ra. Élményeimről pedig blogot is kellett vezetnem” – mesélte Judit, aki utazása során lényegében az egész országot bejárta. „Nehéz is lenne felsorolni a csodás helyeket, ahol jártam” – fogalmazott. „De talán a legmaradandóbb élmény az ejtőernyős tandemugrás volt Békéscsabán. Itt 3000 méterről ugrottunk és 40 másodperc alatt zuhantunk 1500 métert.” Judit amúgy – elmondása szerint – nagyon tériszonyos, ezért a békéscsabai kalandot tartja élete legextrémebb vállalkozásának. „Nagyon félek a magasságtól, mélységtől, de ott kezdtem azt érezni, hogy a magasság nem is olyan ijesztő. A táj szépsége mindenért kárpótolt.”

Fotó: Év Utazója Facebook-oldal

A helyszíneket a szervezők az aktív programok alapján válogatták össze, hiszen az Y-generációt is ezek vonzzák a leginkább. „Az első heti célpont Nyugat-Magyarország volt, itt a fesztiválokkal kezdtük, de ott voltunk például a Kék Szalag rajtján is. Budapesten szinte az egész heti programunk a városnézésre összpontosult, kipróbáltuk például a Budapest TukTukot, hajókáztunk, tandembicikliztünk, de a tíz hét alatt vezethettem repülőgépet is. Ezt egy szimulátoros képzés előzte meg, végül egy képzett oktatóval próbálhattam ki a vitorlázó repülést. Villányban részt vettünk a Rozé Maratonon is, ahol mindenki rózsaszínben volt és persze az egész esemény a bor köré épült” – mesélte Judit. Nagyon szoros beosztásban utaztak, a csapat kétóránként más-más helyszínen volt. Juditot minden nap egy készen kapott program várta, a forgatás pedig általában reggel 8-tól este 10-ig tartott. A tíz hét alatt így összesen tíz videó készült.

Egy életre szóló élmény

Fotó: Gáll Péter

„Az, hogy videóban fogok szerepelni, valahogy sosem tudatosult bennem igazán, a jelentkezésnél csak és kizárólag az utazás motivált. Gyerekkorom óta nagyon szeretek utazni” – válaszolta Judit, amikor a pályázatról kérdeztük. A Debrecenben élő, de Egerben tanuló EKF-esnek nincs hiányérzete, hiszen olyan sűrű volt a program, hogy – ahogy ő fogalmazott – még most sem sikerült megemésztenie a vele történteket. „Mindez arra is nagyon jó volt, hogy tudjam, hova érdemes majd visszamennem a jövőben” – tette hozzá. Amikor pedig arról kérdeztük, neki személy szerint milyen pluszt adott a tízhetes utazás, így fogalmazott:

Tudom, hogy sablonos, de rengeteg élményt. Igaz, hogy feszített volt a program, de sikerült kipróbálnom egy rakás extrém sportot, amit már nagyon régóta szerettem volna. Már legalább négy éve szerettem volna például wakeboardozni, és most végre sikerült. Ezt magamnak soha nem tudtam volna megadni.

Judit maradandó élménynek nevezte azt is, hogy Kőbányán egy olyan pincerendszerbe merülhetett, ahová csak képzett búvárok mehetnek. „Lillafüreden vezethettem a kisvasutat, amely ugyancsak kuriózum volt, hiszen a vonatot csak külön engedéllyel lehet vezetni. A Nyíregyházi Állatkertben pedig makikat is etethettem, ami fantasztikus élmény volt” – mondta. Judit nagyon hálás a projektnek, hiszen Magyarország olyan helyeit is bejárta, amelyek létezéséről eddig nem is tudott. „Magyarországon egy-egy utazás során más ad élményt, hiszen ismerős helyeken vagy, érzed a helyiek vendégszeretetét. Volt például egy idős hölgy, aki Hollókőn öltöztetett népi viseletbe, vele elég közeli kapcsolatba kerültem, hiszen legalább öt alsószoknyát adott rám. Sütött nekünk, kaptunk kóstolót, egyszóval megtapasztaltuk ezeket a tipikus helyi dolgokat. Az ilyen helyeken valahogy rendkívüli nyugalom szállja meg az embert” – Judit a projekt zárása után sem pihent, élménybeszámolókat, előadásokat tartott, illetve sok sajtómegkeresésnek tett eleget, bár ahogy ő fogalmazott, „az utazás alatt volt nagy dömping, most már viszonylag csendesek a mindennapok.”

Fotó: Év Utazója Facebook-oldal

Dobos Judit tízhetes kalandjáról blogot is vezetett, de érdemes böngészni az Év Utazója hivatalos Facebook-oldalt is, ahol rengeteg képet találunk Judit mesés nyaráról. Aki pedig személyesen szeretné meghallgatni az EKF-es utazó élménybeszámolóját, annak érdemes elnéznie a Rendhagyó Egri Világjáró Klub november 26-i előadására, ahol Judit is előadást tart.

Témánál maradunk

Ossz, lájkolj és szólj be!

A szerk. ajánlja

Saját Egyetemi indulónk lesz!

A The Hangover Band hatalmas meglepetéssel készül! A nagy sikerű Egergyanús című számuk után, most nekünk, a hallgatóknak is kedveskednek.

Megvan az új EHÖK elnök!

Tisztújító küldöttgyűlés keretein belül megválasztották az Egyetemi Hallgatói Önkormányzat elnökét. Az elnök bemutatta javasolt referenseit, akikről szintén szavaztak a jelenlévő tagok.

5 új, ingyenes kurzus a Virtuális Egyetemen

Az Eszterházy Károly Egyetem hallgatóinak kreditértékű kurzusokat is kínálunk, amelyek egyenértékűek a jelenléti kurzusokkal.

Elegánsan ősszel is!

Bikfalvy Evelyn | 2016. október 07. 10:55:12 | Utolsó frissítés: 10 napja Vége a nyárnak és azt hihetnénk, hogy leáldozott a mini ruha és mini szoknya és jöhet vissza a farmernadrág, azonban ősszel is lehet mindenki elegáns. Sőt!

Ízek nemzetközi éjszakája

Ismét tanúi lehettünk a nemzeti konyhák csodáinak a szerda esti Global Cooking Night keretein belül. Nem is csoda, hogy az esemény a nemzetközi hallgatóink egyik kedvenc programjává nőtte ki magát az évek során.

komment

Reflektor

Színházbérlet
Örkény zseniális tragikomédiáját, a Tóték című darabot és a Zrínyi 1556 rockmusicalt...
Halloween a Varázstoronyban
A Varázstorony idén is szeretettel vár minden kedves érdeklődőt Halloween alkalmából...
Szép magyar beszéd verseny pedagógusjelöltek számára
A több évtizedes hagyománynak megfelelően a Magyar Nyelvészeti Tanszék ebben a tanévben is...