Az Eszterházy Károly Egyetem hallgatói portálja

2020. április 08. Dénes
Hírek

Révész László: meg tudjuk valósítani feladatainkat

Berán-Juhász Henrietta | 2020. március 25. 12:21:35 | Utolsó frissítés: 1 hónapja
Ebben a vészterhes időben is a tudás megosztása és egymás segítése a legfontosabb feladat – vallja Révész László, a Komplex Alapprogram szakmai vezetője, aki az elmúlt egy hét eseményeinek tanulságairól nyilatkozott.

 

– Izgalmas hét áll mögöttünk. Egy olyan helyzettel kellett megbirkóznunk, melyre nem lehetett felkészülni, viszont a programot kidolgozó, megvalósító csapat - vagy mondhatom azt, hogy család - olyan erős, összetartó csapattá kovácsolódott az elmúlt időszakban, hogy át tudjuk hidalni a nehézségeket, és meg tudjuk valósítani az előttünk álló feladatokat – nyilatkozta Révész László, a Komplex Alapprogram szakmai vezetője.

 

 

Révész László szerint az első és legfontosabb ebben a vészterhes időszakban a tudás megosztása és egymás segítése. Mint mondta, eddig pozitív tapasztalatai vannak arról, hogy a pedagógusok hogyan segítik egymást a megváltozott helyzetben, és hogyan erősödik a szülők és a pedagógusok kapcsolata, valamint arról is, hogyan támogatják a program munkatársai a pedagógusokat.

 

– Kedvezőek a tapasztalataink még akkor is, ha kicsit hektikus időszakon vagyunk túl. Az eddigi is jól működő kommunikációs csatornáinkat folyamatosan fejlesztjük, hogy hiteles, autentikus információkkal láthassuk el a pedagógusokat és az iskolákat, hiszen nagyon sok változást hozott az elmúlt hét, és valószínűleg így lesz ez az előttünk álló időszakban is – fogalmazta meg meglátásait a szakmai vezető. Hozzátette: a komplexalapprogram.hu oldalon, valamint a program hivatalos Facebook-oldalán folyamatosan tájékoztatják a program résztvevőit az aktualitásokról, változásokról.

 

Révész László véleménye szerint a digitális világ szerepe a következő időszakban fel fog erősödni, a Digitális alapú Alprogram pedig eredetileg is úgy lett tervezve, hogy számos olyan platformot, alkalmazást, megoldást kínálnak a pedagógusok számára, ami a távoktatást segíti. Ez ebben a helyzetben különösen nagy szerepet kap.

 

– Képzéseinket folytatjuk, megtaláljuk a megoldást arra, hogy távoktatás formájában is át tudjuk adni azt tudást, amit eddig blended (kontakt alkalom és távoktatás) formájában adtunk. A távoktatásra nagy szükség van, mely eddig is látszott a minőségbiztosítási tevékenység során a pedagógusoktól érkező visszajelzésekből, azonban a kialakult helyzetben prioritást nyert az a feladat, hogy minél hamarabb akkreditáljuk az összes képzésünket távoktatás formájában is – ezzel nagyon jól haladunk, hamarosan rendelkezésre is fog állni – árulta el Révész László.

 

Csapatuk dolgozik továbbá azon, hogy a képzésben résztvevő mintegy hetven iskola és nagyjából kilencszáz pedagógus számára biztosítsák a tananyagokat, a konzultációkat, a képzésszervező felületet, a Tudástárat, akik így el tudják sajátítani az ismereteket, és a folyamat végén a tanúsítványaikat is átvehetik a sikeres képzést követően.

 

– A kislányom kapcsán is látom, hogy a pedagógusok ebben a helyzetben hogyan valósítják meg a Komplex Alapprogram elemeit, valamint az alprogramokat. A tapasztalat az, hogy megvalósíthatók az alprogramok is, csak meg kell találni a megfelelő digitális felületeket, alkalmazásokat ehhez. Szülőként azt tapasztalom, hogy jelentősen átalakítja a család, a gyermek és a szülők életét is ez az új digitális tanrend, a tanulás új formája – osztotta meg személyes tapasztalatait a Komplex Alapprogram szakmai vezetője.

 

Fotó: Kakuk Dániel



0
komment

Reflektor

Maszkot osztottak
100 darab kézzel varrt maszkot osztott szét a Gyöngyösi Károly Róbert Campus két munkatársa...
Gyakorlat, zárótanítás
Alább olvashatóak a tanító, tanárszakos, óvodapedagógus, csecsemő- és kisgyermeknevelő...
Ébredezik a természet - FOTÓK
Most nincs lehetőségünk gyönyörködni a tavaszi Egerben, de a fotók segítségével...