Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem hallgatói portálja

2022. június 26. János
Oktatás

Nulla, vagy húsz?

2022. március 08. 13:39:42 | Utolsó frissítés: 3 hónapja
Kemény a vizsgaidőszak Bordeaux-ban, ahol az értékelést 0-20-as skálán kapod.
A két intézmény együttműködése, valamint egyetemünk ösztöndíja révén szeptembertől 10 hónapon át Bordeaux-ban folytatja tanulmányait Takács Réka. Megkértük, hogy mondja el, milyen hallgatónak lenni a világ egyik legrangosabb borvidékének szívében. Abban maradtunk, hogy nem „csak” beszélgetünk, hanem kéthetente jelentkezik Franciaországból, blogot vezet a Palettán!

 

Üdv ismét!

Szerencsére az utóbbi két hét ismét igen eseménydúsra sikerült, de úgy döntöttem, most inkább az iskoláról írok nektek egy kicsit. (Bár tényleg lenne más téma is, mert a családom néhány tagja meglátogatott, ami szinte nagyobb ajándék volt nekem, mint nekik, pedig az ő születésnapjuk volt az indíték. No de most - kivételesen - nem áradozok erről.)

 

Szóval: a suli. Ugye a képzés úgy épül fel, hogy (a sok-sok tanulmányi úttól eltekintve) szeptembertől februárig Bordeaux-ban tanulunk, majd ezt követően márciusban két-két hetet töltünk Montpellier-ben, valamint Dijon-ban. Itt ugyanúgy óráink, tanulmányi útjaink és jó kis beadandó projektjeink vannak, mint Bordeaux-ban, csak ezt a helyi agrár főiskolák szervezik nekünk (SupAgro / L'Institut Agro Montpellier, és AgroSup Dijon). Amennyire jelenleg tudom, ennek leginkább az a lényege, hogy több borvidékkel is megismerkedhessünk, vagyis nem szűkül le a képzés csak Bordeaux-ra!

 

 

Jelenleg ennek a hónapnak a legelején vagyunk, ma kezdődik a „Montpellier-kaland”, ami azt jelenti, hogy a bordeaux-i részt lezártuk. Elbúcsúztunk a tanárainktól. Látjuk még őket a záróvizsgán persze, de óráink már nem lesz közösen. Ez az egyik oka annak, hogy úgy döntöttem: most leginkább az oktatási részéről írok nektek.
Szóval az első félév szuper volt! Nagyon jó tanárokkal találkoztam és szenzációs embereket ismertem meg itt. Számomra hatalmas pozitívum volt a nyelvhez való hozzáállás, nem létezett olyan, hogy „hülye kérdés”, és nincs olyan, hogy nyelvi akadály. Egyértelműen érezhető, hogy nem a buktatás, a kiszórás a cél, mindenki számára világos, hogy a tanárok értünk és velünk dolgoznak, hogy minél jobban megértsük a dolgokat és valós tudásunk legyen, ne csak jó jegyeink. A vizsgakérdések sokszor kifejezetten tetszettek, mert összefüggésekre, véleményekre kérdeztek rá, nem számadatokat és definíciókat kellett visszaköpködni. Mindez - szerintem - manapság nem elég gyakori, de annál pozitívabb volt számomra ez az élmény, hiszen a lexikális tudás természetesen fontos, de mivel nem akarunk Wikipédiává változni, a megértés a legtöbb esetben jóval értékesebb.

 


Ha már a vizsgákat hoztam szóba (hihi… igen, terelgetem a saját gondolataimat), akkor egy kicsit az eredményekről is írok. Nem mondanék jegyeket, bocsi. A vizsgák javítási ideje nem a kedvenc részem az itteni egyetemi oktatásban. Még mindig nem kaptunk visszajelzést több január végi vizsgáról, pedig azóta már írtunk újakat is, épp a múlt héten. Na, mindegy, amit tudok, hogy amiket eddig megkaptam, azokon átmentem! Nem mondom, hogy életem legjobb eredményei, de mind megvan és miután angolul írtuk a teszteket, ezzel is elégedett vagyok.

 


És akkor itt fűzöm bele, hogy Franciaországban az osztályzás nem 1-től 5-ig terjedő skálán megy ám, hanem 0 és 20 a két határ. Igen, kaphatsz nullát. Nem mondom, hogy tökéletes ez a beosztás, de én valahogy jobban szeretem ezt a rendszert, hisz mind tudjuk, két négyes között mekkora különbségek vannak. 0-20 között lényegesen jobban, finomabban behatárolható mindez, de a francia skála még nem túl nagy ahhoz képest, amikor például csak a százalékokat használják. Nálunk egyébként 10-es a legalacsonyabb értékelés, ami sikeres vizsgát jelent, tehát azt is mondhatnám, hogy tízes a kettes. És hát mennyivel jobb érzés már tízest kapni, mint kettest, komolyan…

 


Na, és akkor most, hogy ezt a témát kiveséztem, az utóbbi két hét óráiról is írok pár szót nektek (hogy legyen valami, amihez kapcsolódik néhány fotó). Szőlőfajta-ismeret. 3-4 fős csoportokban dolgozva kaptunk egy-egy szőlőfajtát, ezt be kellett mutatnunk és emellett a megadott 5-6 borral egy tematikus kóstolót kellett lebonyolítanunk. Nagyon imádtam, iszonyú érdekes volt, és bár amikor kvízt csináltak a kóstolásból, összesen egy borról találtam ki, hogy melyik országból származik, legalább az az egy sikerült! A képek ezeket a kóstolósorokat ábrázolják.

 

Azt hiszem, ideje volt egy ilyesmi témájú írásnak is, majd igyekszem még az élménybeszámolók mellé ilyet is tűzdelni, mert szakmázni jó, borásznak tanulni szuper!
Két hét múlva (Montpellier és Dijon határán) jelentkezem újra. Addig vigyázzon magára mindenki és kitartást minden nehézséghez otthon!

 

Szép napot, hetet mindenkinek,
Csók: Réka

U.i.1: Megkaptam a gyakorlatot, áprilistól angol helyett jön végre a francia gyakorlás.

 

U.i.2: Drága Tazo barátom panaszkodott miközben írtam a blogot, hogy miért nem bulizok már velük és mikor megindokoltam, kérte, hogy említsem meg őt is… Hát íme: a legjobb grúz barátomról van szó, aki egyébként varázslatosan gyönyörűen zongorázik.



0
komment

Reflektor

Találkozó: 45 év után újra a Líceumban
Különleges találkozót tartottak a 45 esztendeje az intézményünkben matematika-kémia szakon...
Kiemelt Arany minősítést szerzett hallgatónk Siófokon
Május utolsó hétvégéjén, Siófokon rendezték meg a XII. Országos Népek Tánca-Népek...
Egy brazil lány, aki Egerben igyekszik megvalósítani álmait
Rochane Moura Fé, röviden Roxy jelenleg zenekultúra szakon tanul egyetemünkön. Egyenesen...