Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem hallgatói portálja

2022. december 01. Elza
Kutatás

Fehér autók, zöld egyetem (Vol. 2)

Zsótér Leandro | 2022. május 16. 14:36:36 | Utolsó frissítés: 7 hónapja
Hova tovább? Még több VW? Más modellek?


Öt fehér Volkswagen Golf típusú elektromos személygépkocsit „szerzett” nemrégiben az egyetem, melyek folyamatos napi használatban vannak. A felavatott dolgozók egy külön PIN-kód segítségével vehetik igénybe az „e-szekereket”. Az autók felvannak szerelve minden csili-vili funkcióval, mely manapság az elvártak közé tartozik, még úgy is, hogy a modellcsaládhoz már nem lehet hozzájutni újonnan, a legkedvezőbb használt ár is 5 950 000 Ft-tól indul. 150 Km/h végsebességet kínál a Golf elektromos változata, a hivatalos WLTP adatok szerint 150-230 Km-es hatótávot tudunk elérni, ha fülünket, farkunkat behúzzuk velük.

 


Tehát nem klímázunk és nem hallgatunk zenét/egyebet, amitől jól éreznénk magunkat az autónkban, DE legálább elérjük a kívánt távolságot és úti célunkat, a következő töltőállomást.

 

Ám de most legyen ennyi elég a múltból és a fájó jelenből, nézzük mit hoz a jövő. Jelenleg nincs tudomásunkban egy új beszerzés, pályázat más elektromos járművekre, defontos, hogy az egyetem CO2 semlegességéért való harcát tovább folytassuk! Össze is szedtem pár lehetéges modellt, különböző márkáktól, amiket akár alkalmazhat az intézmény.

Jelenlegi helyzetünkben képzeljük el, hogy az egyetem elköteleződött a Volkswagen csoportnál. Az első alanyunk nem más, mint a VW ID. 3. Az ID egy új modellcsaládja a VW-nek, mely az új MEB elektromos platformra épül. Az ID. 3 kifejezetten az e-Golf által megszerzett tapasztalatokat viszi tovább, és gyakorlatilag egy új Golf méretű autót alkottak meg, mely csak elektromos változatban kapható, és mely komolyabb teljesítményre és hatótávra képes, mint kistestvére, a Golf.

 

 

Vesszünk el picit az adatokban. A WLTP szerinti hatótáv itt már a Pure (legkissebb) akkucsomaggal akár 330 lehetséges kilométer, míg a legnagyobbal (Pro S) ez

felkúszhat egészen 550 kilométerig is.

Csomagtere 385 L, mely 44 literrel nagyobb mint a korábban már emlegetett, e-Golf. Beltere sokkal letisztultabb, ergonómikusabb, végtére is ez egy teljesen a nulláról megtervezett és legyártott autó, nem úgy, mint az a Golf esetében, amely már a 8. generációjájánál tart (Itt a normál belsőégésű modellekre gondolok).

 

 

És, hogy miért érné meg az egyetemnek? Nyilván mivel egy magasabb ugrás a sima e-Golfok-hoz képest. Nagyobb hatótáv, nagyobb csomagtér, ergonómikusabb belső. Egy modernebb autó.

A következő a sorban, maradva a márkánál, a szintén MEB platformra épülő VW ID. Buzz.

 

 

A jelenleg még nem kapható elektromos furgon hivatott az új irányt továbbvinni kisbusz külsőben. Komolyabban nem térek ki a részletekre, az akksit illetően a platformnak köszönhetően minden modell úgyis ezekkel a hatótávokkal fog rendelkezni. Pusztán a tény, hogy ez egy villany furgon (mely állítólag 2 év múlva megjelenésre kerül) megéri a cserét. Attól függetlenül, hogy a mostani Transporterek sem régi modellek.

És jöjjön utolsó alanyunk, a márkától egy kicsit elszakadva, de a konszernben maradva, és mert 2022-ben nem maradhat le az SUV, mint karosszéria forma semmilyen listáról. A Skoda Enyaq iV.

 

 

A Skoda első teljes mértékében elektromos autója, SUV-ja, mely szintén a Volkswagen MEB platformjára épül és, mely méretében kísértetiesen hasonlít az ID. 4-re és amely gyakorlatilag egy Enyaq iV VW emblémával. Hogy miért nem az ID. 4? Az első ok, hogy változatosabb lenne a flotta, hogyha nem csak Volkswagenek ékesítenék, a másik ok pedig, személy szerint jobbnak találom a dizájnt, és kevésbé jut eszembe, hogy a tulaj a bunkóság felsőfokát súrolja, mivel ez „csak” egy Skoda.

 

 

Az MEB-nek köszönhetően a legkomolyabb akksipakkal elmegy 500+ kilométert és létezik egy RS verzió is mely, még komolyabb teljesítménnyel rendelkezik, azok számára akik egy 2 emeletes villany lakóházzal szeretnének gyorsulgatni a Vácin.



0
komment

Reflektor

„Eljött Tokaj Bordeauxba”
Hogyan kerül egy szép tokaji sor Bordeauxba? Miért került az ember véletlenül Baszkföldre?...
Üdv Bordeux-ból, avagy zenei zamatok és traktor
Az interaktív órák mellett is szépen összegyűltek Lauránál a mesélni valók.
Országos Népmese-konferencia – Élménybeszámoló hallgatói szemmel
Magyartanár szakos hallgatóként mindig szerettem a meséket, ezért nagyon megörültem, amikor...